Het Nationale Social Media onderzoek 2022 van Newcom is weer gepubliceerd! Het allergrootste onderzoek van Nederland naar het gebruik van Social Media is inmiddels voor de twaalfde keer uitgevoerd en wordt veel opgevraagd door marketeers, communicatiespecialisten en strategen. U treft hier het social media landschap in 2022 in vijf highlights
Welke platformen worden op dit moment gebruikt? En met welke frequentie? Wat zijn de stijgers en dalers? Benieuwd naar de trends? Ook dit jaar kun je het onderzoek weer direct aanvragen.
Het social media landschap in 2022 in vijf highlights
- We zijn social media actiever gaan gebruiken. We gebruiken meer platforms en spenderen er meer minuten.
- TikTok is de grote winnaar qua gebruik. Instagram maakt een opvallend grote sprong. En bijna alle platforms zijn wel gestegen (behalve Facebook)
- In het dagelijks gebruik groeien met name TikTok, Snapchat en Twitter. Het aantal dagelijkse Facebook-gebruikers daalt.
- TikTok lijkt een plafond te hebben bereikt onder de groep tot 15 jaar, maar groeit vooral sterk onder twintigers.
- De ‘kleinere’ platforms zijn eigenlijk best groot.
Newcom deelt het social media onderzoek 2022 nu graag met u.
Benieuwd geworden naar alle resultaten en trends?
Bestel dan het meest actuele volledige rapport. U krijgt het rapport direct toegezonden.