Welke effecten hebben mijn marketing campagnes?
Een vraag over Campagne effectmeting is een terechte vraag voor iedereen die (marketing) campagnes voert. U wenst uiteraard inzicht en de sturingsmogelijkheden om de uitgaven die u doet zo effectief mogelijk te laten zijn. Newcom levert u die inzichten op basis van kwantitatieve metingen. Soms eenmalig, dikwijls doorlopend.
Welke vragen worden beantwoord?
- Welk effecten hebben mijn marketing campagnes op kennis, houding en gedrag van uw doelgroep?
- Welk bereik hebben de afzonderlijke kanelen en middelen?
- Welk additioneel bereik heeft ieder kanaal en/of middel?
- Welk kanaal en middel draagt in welke mate mee aan de effecten? (Kortom: het accountable maken van uw marketing uitgaven).
- Waarop moet u bijsturen? (vooral goed bij meerdere doorlopende continue metingen).
- Welke deeldoelgroepen zijn er te onderscheiden om op te sturen? (op basis van o.a. analyses op (intentioneel) gedrag en achtergrond variabelen en/of door het koppelen van de onderzoeksresultaten met uw eigen klant-databases indien beschikbaar).
- Ieder onderzoek wordt uiteraard op maat gemaakt naar gelang uw unieke situatie.
Na het onderzoek
Het onderzoek geeft vaak nieuwe inspiratie en ideeën om uw klanten nog beter te bedienen. Soms zijn vanuit de resultaten ook meer drastische maatregelen nodig. Handelen naar de resultaten is best lastig. Newcom helpt u keuzes te maken middels een inspirerende workshop. U kunt meedoen aan onze periodieke klantenarena of we stellen – samen met u en op basis van het onderzoek – een workshop op maat op.